Mass-media din Europa se teme de efectele interzicerii publicității țintite

Postat de pe 8 iulie 2021

Autor: Maria Teodora Șuta

Reprezentanții mass-media din Europa se tem că interzicerea publicității țintite ar sabota modelul de afaceri deja afectat de criza COVID.

Directorul News Media Europe, avertizează că interdicția afectează modul în care cetățenii consumă știri și participă la procesul democratic. În unele țări din Europa Centrală și de Est, publicitatea vizată este principala sursă de venit pentru mass-media națională. O interdicție ar restricționa accesul la informații în două moduri. Prin forțarea organizaților mass-media din exteriorul pieței și prin acordarea accesului doar cititorilor care își permit să plătească pentru conținut.

Propunerea de a interzice publicitatea direcționată este în prezent discutată în Parlamentul European ca parte a legii serviciilor digitale. Alternativa propusă la anunțurile publicitare direcționate este publicitatea contextuală, bazată pe cuvinte cheie, limba și locația geografică a utilizatorului. Editorii de presă resping ideea, deoarece se așteaptă la o scădere dramatică a veniturilor, care ar amenința existența multor publicații.

Pentru europarlamentarul Paul Tang, opoziția editorilor și agențiilor de publicitate este rezultatul dependenței lor de publicitatea pe rețelele de socializare. Acest lucru explică reticența lor la schimbare, chiar dacă aceste platforme preiau peste 70% din veniturile lor de publicitate. Europarlamentarul Patrick Breyer, a prezentat un studiu ce a estimat diferența între cele două tipuri de publicitate. Potrivit studiului, diferența de venituri între publicitatea vizată și cea contextuală este de doar 4%.


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background