Conflictul din Orientul Mijlociu oficializează implicarea politică a marilor companii

Postat de pe 20 octombrie 2023

Autor: Oana-Medeea Groza

În cadrul emisiunii „Dincolo de propagandă”, difuzată la Radio Gold FM, Andrei Gușă a pus în evidență modul în care, odată cu izbucnirea conflictului din Orientul Mijlociu, începe să se oficializeze implicarea politică a marilor companii. Pare că vedetele care nu sunt împotriva Palestinei rămân fără sponsori și contracte.

Dacă în cazul războiului din Ucraina, la care omenirea se aștepta într-o oarecare măsură, a început propaganda anti-Rusia, perpetuată încă din timpul Războiului Rece, și s-a adoptat o atitudine de dezaprobare, în cazul conflictului din Orientul Mijlociu nu era de așteptat ca marile companii să ia o poziție de partea uneia dintre tabere. Aceleași companii își fac campanie în presă și se bazează pe ideea de sustenabilitate și pe minorități pentru a-și face imagine. Cum pot aceste companii, care își fac reclamă pe teme false, să vină să se exprime despre războiul din Orient?

Sunt multe celebrități care și-au declarat susținerea fie pentru Israel, fie pentru Palestina. Gigi Hadid, de pildă, care are origini palestiniene, a afirmat că-și susține conaționalii. Imediat a fost criticată public de către guvernul israelian, a primit amenințări cu moartea prin email și e mai mult decât evident că se pune presiune pe ea și din partea sponsorilor.

Un alt caz este cel al unui jucător al echipei Bayern Munchen, care a îndrăznit să susțină palestinienii. Fundaşul marocan al echipei germane, Noussair Mazraoui, a postat pe rețelele de socializare: „Doamne, ajută-i pe fraţii noştri oprimaţi din Palestina să obţină victoria. Dumnezeu să arate milă pentru cei morţi, Dumnezeu să le vindece rănile”. Mai există multe exemple de acest gen.

„Cam aceasta este presiunea publică și inclusiv a corporațiilor. Eu nu prea sunt comod cu ideea de giganți economici care au fost lăsați de către state să se dezvolte într-o așa mare măsură încât să reprezinte un oligopol. Au ajuns să ne dicteze direcția politică și retorica pe care să o adoptăm, că altfel taie sponsorizarea. Pe de altă parte, e bine că aceste chestiuni ies la iveală. Una e să fii condus de un guvern legitim, pe care l-ai votat, și de sfânta biserică, și alta e să fii condus de interese obscure ale unor corporații și ale proprietarilor lor”, a evidențiat Andrei Gușă.

Emisiunea „Dincolo de propagandă”, moderată de Andrei Gușă, poate fi urmărită live în fiecare vineri începând cu ora 13 pe Facebook Radio Gold FM, dar și pe platforma goldtv.ro. Înregistrările integrale pot fi vizionate pe goldtv.ro, dar și pe pagina de Facebook a postului de radio, Radio Gold FM.


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background