Astrolog Sanda Ionescu: Temele pentru acasă ale anului școlar 2025–2026
Postat de Gold FM Radio pe 15 septembrie 2025
Autor: Sanda Ionescu
Începutul noului an școlar 2025, din 8 septembrie, are loc sub influența Orei Planetare a lui Jupiter, care indică în mod direct relația cu dascălii. Ora Planetară reprezintă mesajul direct al cerului, fiind o analiză astrologică minuțioasă. Care este mesajul transmis? Să avem discernământ între bine și rău.
Se vor lua decizii importante în acest an școlar și se vor demasca minciunile și manipulările din spatele sistemului. Așa cum am menționat mai sus, Jupiter, aflat în Ora Planetară, definește relația cu profesorii, care ar fi bine să fie mai armonioasă, mai corectă, mai autentică, iar accentul trebuie pus pe copii, pe tradiții – ținând cont de faptul că Jupiter este în Rac, în Exaltare.
Sub acest aspect, totul duce spre creștere, evoluție, expansiune, dacă părțile implicate înțeleg importanța faptului că școala este cea care creează viitorul. Gata cu mediocritatea – profesorii și părinții trebuie să fie exemplul pozitiv pentru copii. Să nu uităm că cei 7 ani sunt de-acasă.
Jupiter susține educația, dar cu reguli bine stabilite, însă nu abuzive. Nu susține minciuna, ilegalitatea și lipsa de profunzime. Aduce noi începuturi, se vor lua multe decizii în acest an școlar.
Jupiter este exaltat în Rac, iar în demnitate poate aduce și multă aroganță, supraestimare. Unii nu pot face discernământul, nu pot depăși credințele dogmatice și chiar învechite. Se pare că manipulările încă au loc, însă totul iese la lumină, iar efectele negative ale sistemului sunt mai vizibile ca oricând. Este bine să se acceseze simțul măsurii, să nu se mai meargă pe ironie, jigniri și teatru politic.
Acest an aduce și explicații ale deciziilor luate în mod negativ în anii precedenți. Exemplu: auxiliare ilegale, firme care au câștigat bani prin diferite “servicii” aduse educației și asociații afiliate anumitor școli. Totul iese de sub preș.
Ce este necesar să se întâmple pentru a se echilibra totul – însă trebuie să se și dorească: entuziasm din partea dascălilor, pe care să îl transmită elevilor. Mai multă bunăvoință și dorință sufletească de a fi acolo unde este nevoie de ajutor. Această Oră Planetară a lui Jupiter poate vindeca sistemul educațional foarte rapid. Este nevoie de empatie, de mai multă implicare, mai ales că oportunitățile astrale există, dacă se iese din cercul vicios – apartenența politică a unor persoane implicate în sistemul educațional.
În Antiscia, Jupiter îl are pe Marte. Este un aspect de susținere, dacă se acționează echilibrat, cu blândețe, cu armonie și mai ales cu iubire pentru ceilalți.
În aspectul de Contra-Antiscia, Jupiter îl întâlnește pe Neptun. Unii încă rămân ancorați în trecut, cu valul pe ochi, nu acceptă schimbarea și nici nu vor să o înțeleagă.
Jupiter este și în aspect benefic de Hayz, ceea ce înseamnă că sistemul educațional este vizibil, este important. Există potențial mare de schimbare, dacă toate cele trei părți implicate, împreună, aduc calitate în studiu. Studiul face parte din viață. Elevii trebuie să înțeleagă faptul că a deține cunoaștere înseamnă a deține putere. Doar așa pot veni cu argumente și nu pot fi manipulați informațional.
Mercur este planeta care guvernează învățământul preuniversitar. Este în Fecioară. Lupa este pe perfecționism educațional. Gata cu mediocritatea. Mercur în Fecioară cere detalii, cere argumente, mai ales că vorbim de generația: „DE CE?”. Și să nu uităm că încă e la modă să fii deștept.
Profesorii trebuie să motiveze elevii, pentru că este un aspect competițional, dar au nevoie de stimulare.
Pe parcursul anului școlar, Mercur retrogradează în Pești, ceea ce înseamnă că școala trebuie reformată, trebuie să se adapteze noilor generații, care au o altă capacitate de a filtra informațiile. Le filtrează mai întâi prin inimă. Au capacitatea de a asimila prin inteligența emoțională și abia apoi prin cea rațională. Trebuie să le placă profesorul, să-l vadă pasionat de ceea ce predă, să simtă dedicare și mai ales iubire pentru copii. Profesorii trebuie să înțeleagă că au această misiune importantă.
La sfârșit am lăsat cel mai important aspect, vedeta cerului: Uranus în Gemeni, care are cea mai mare influență asupra învățământului. Este aspectul care aduce revolte, reforme, schimbare. De când a intrat, din iunie, vedem deja aceste manifestări. Manipulările, neglijența sistemului sunt puse sub lupă și arătate.
Vom mai avea parte de revolte, pentru că se simte o nevoie acută de schimbare. Se vede și aici clar energia lui „Divide et Impera” la nivelul profesorilor: profesori (și mai ales directori) obedienți sistemului și profesori dedicați meseriei. Cei obedienți folosesc ca scuză „ceea ce se întâmplă” și fac ce au făcut de ani de zile, iar ceilalți sunt încă dedicați.
Sistemul educațional va fi diferit față de ceea ce este acum, în următorii 7 ani. Noul va înlocui vechile metode de predare, de studiu. Schimbările vor fi mari și bruște. Uranus se va întoarce în Taur, în mersul său aparent retrograd, și ne duce la școala adevăratelor valori. Vor fi probleme financiare. Lecția cea mai importantă este faptul că investiția în educație este cea mai bună investiție – se investește în viitor.
Uranus în Gemeni ne arată că în școli se va merge și pe sistemul inteligenței artificiale, benefic pentru cei care o folosesc cu propriul lor cap. Este aspect și de învățământ hibrid – home-schooling vs. școală fizică sau online.
Se va merge pe alegerea materiilor folositoare pentru ceea ce vor să facă în viitor copiii. Uranus, în energia elevată a inteligenței, ne spune că nu cantitatea este eficientă, ci calitatea.
Anul școlar 2025–2026 este unul care cere: începutul schimbării, transformare, empatie, autenticitate și colaborare armonioasă între cele trei părți implicate: dascăl–elev–părinte. Cel mai important este să înțelegem că elevul este actorul principal, iar școala este pentru el. Elevul trebuie pus în prim-plan, fiind viitorul țării.