Anul școlar 2023-2024. Previziunile astrologului Sanda Ionescu
Postat de Gold FM Radio pe 4 septembrie 2023
Autor: Sanda Ionescu
Cand spunem septembrie , ne ducem cu gandul la un nou an scolar, la o noua etapa prin care copiii nostri vor trece.
Din punct de vedere astrologic, vom analiza planeta Mercur, fiind planeta ce guverneaza invatamantul preuniversitar.
Ca si anul trecut Mercur este in mers aparent Retrograd, la inceput de an scolar, reluându-si mersul Direct pe 16 septembrie.
Fiind Retrograd in Fecioara, ne indeamna sa fim mai atenti, mai focusati pe nevoile elevului, pe dataliile care ne scapa si pe dedicarea naturala a dascalului. Totodata acest aspect este unul competitiv si necesită o atentie marita catre metodologie. Retrogradarea este sansa de a repara greselile din trecut, ale anilor precedenti, in special ale anului scolar 2019-2020, cand inceputul scolii a fost tot sub Mercur in Fecioara. E important sa vedem in acest sistem cine are prioritate, pe ce anume e necesar sa punem accent, fara sa ne pierdem in detalii.
Mercur in Fecioara are forta de manifesta, fiind la el acasa in Domiciliu, in care ne arata greselile, dar si solutiile. Solutiile sunt: ordonare, ierarhizare, observarea greselilor si rezolvarea lor, spre beneficiul actorului principal: ELEVUL.
Acest aspect vine si cu solutii pentru elevi: e indicat sa aibe incredere in capacitatea lor mentala, sa nu traiasca cu sentimentul fricii. Frica ca nu stiu suficient, frica de greseala. Din greseli invatam cel mai bine, dar e indicat sa nu le repetam.
Planeta Jupiter, care este planeta profesorului, este intr-un aspect armonios cu Mercur. Asta insemnand ca profesorii ii pot sustine, ii pot ajuta, le pot oferi incredere elevilor, prin incurajari, recompense si de ce nu chiar critici constructive. Comunicarea elev-profesor daca este una de sustinere, analitica, bazata pe dezbateri argumentatae, poate aduce rezultate fabuloase.
De asemenea Mercur are o conjunctura de integrare cu Saturn, care si el este retrograd. E necesar sa reintroduca reguli si discplina, chiar impuse, fara sa se treaca peste ele. Aici e nevoie de perseverenta, responsabilitate si munca. Insa aici e nevoie de colaborarea triunghiului ELEV-PROFESOR-PARINTE.
Cum se focuseaza copiii pe scoala in functie de semnul zodiacal sub care s-au nascut:
Copilul Berbec:
E necesar sa fie mereu stimulat si captivat mental, pentru a-si pastra interesul
Copilul Taur:
Au tenacitate, prudenta si se misca in ritmul propriu, astfel incat fac fata dificultatilor.
Copilul Gemeni:
E foarte inteligent si au o ageritate mentala nativa foarte mare, dar nu trebuie fortati.
Copilul Rac:
Este foarte sensibil, el memoreaza prin amintiri emotionale, are o memorie foarte buna și are nevoie de incurajari.
Copilul Leu:
E foarte organizat, dorindu-si sa fie primul. Are o minte vioaie, e constiincios si foarte orgolios.
Copilul Fecioara:
Este competitiv, implicat in activitatile colective, obtine rezultate bune usor prin organizare si meticulozitate.
Copilul Balanta :
Foarte inteligent, dar si foarte sensibil. Pentru acest copil socializarea este foarte importanta, ea motivandu-i spre studiu echilibrat.
Copilul Scorpion:
Are nevoie de sustinere si de apreciere, deoarece este copilul care studiaza profund, avand o inteligenta patrunzatoare.
Copilul Sagetator:
Are o inteligenta sclipitoare, versatila si e dornic sa invete mereu ceva nou.
Copilul Capricorn:
Este foarte constiincios, adaptabil si foarte implicat in studiu. Copiii Capricorn unt mai introvertiti, exprimandu-se mai usor in scris.
Copilul Varsator:
Este copilul care nu se supune regulilor rigide. Are o inteligenta abtracta si are nevoie mereu de nou pentru stimulare mentala.
Copilul Pesti:
Este foarte empatic si sensibil, astfel incat are nevoie de incurajari pentru rezultate favorabile.
In concluzie accest an scolar s-ar putea sa ne intoarca catre anul scolar 2019-2020, an in care s-au pierdut perseverenta si regulile concrete, ce trebuie clar aplicate in acest an. Daca munca concreta, competitia constructiva, respectul si regulile scolii revi, adaptabilitatea la nevoile elevului actual sunt puse in aplicare, pot aduce rezultate bune in sistem si pot motiva actorul principal – ELEVUL.