Schimbare majoră pentru TV, radio și mediul online: CNA interzice vedetelor să apară în reclamele la jocuri de noroc

Postat de pe 26 iunie 2025

Vedetele nu vor mai putea apărea în reclamele la jocuri de noroc difuzate la televizor, radio sau online, potrivit unei decizii adoptate miercuri de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA). Măsura face parte dintr-un pachet de modificări aduse Codului de Reglementare în Audiovizual, legislația secundară care reglementează conținutul media audiovizual din România, notează Pagina de Media.

Noua regulă interzice explicit folosirea personalităților publice – fie ele din viața culturală, științifică, sportivă sau influenceri cunoscuți în mediul online – în publicitatea pentru jocuri de noroc. „Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, prevede articolul 110, alineatul 7 din Codul revizuit.

Contestări respinse pe linie

Decizia CNA a fost precedată de o serie de încercări de modificare sau eliminare a articolului de către reprezentanți ai industriei jocurilor de noroc și parteneri instituționali. Printre contestatari s-au numărat:

Winbet, care a solicitat ca vedetele să poată fi utilizate cel puțin în campaniile de responsabilitate socială;

Federația Română de Fotbal, care a susținut o propunere similară privind campaniile de conștientizare;

Kaizergaming, Federația Organizatorilor Jocurilor de Noroc și Biroul Român de Audit Transmedia, care au cerut eliminarea completă a articolului.

Toate amendamentele au fost respinse în unanimitate de membrii CNA.

Protejarea minorilor, extinsă și în mediul online

Un alt articol important introdus în Codul Audiovizual extinde obligațiile privind protecția minorilor și în cazul serviciilor media la cerere – cum ar fi platformele de streaming. Potrivit noului alineat din articolul 110, „în cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”.

Noile prevederi nu se aplică imediat. Codul Audiovizual actualizat va intra în vigoare după publicarea oficială, iar prevederile referitoare la publicitatea cu vedete vor deveni obligatorii la 90 de zile după această dată.

sursă: stiripesurse.ro


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background