Problemele mașinilor electrice pe timp de iarnă și statisticile îngrijorătoare despre acestea
Postat de Gold FM Radio pe 22 ianuarie 2024
Autor: Oana-Medeea Groza
Jurnalista Iosefina Pascal a prezentat, în emisiunea „Scamatoriile Iosefinei” difuzată la Radio Gold FM, problemele cu care se confruntă șoferii de mașini electrice pe timp de iarnă.
S-au realizat studii care scot în evidență și marile dezavantaje ale mașinilor electrice. De exemplu, la unele modele de mașini electrice șoferii folosesc, practic, doar o singură pedală, pentru că în momentul în care este ridicat piciorul de pe accelerație, mașina frânează singură, pentru a veni în ajutorul șoferilor; doar că pentru mulți acest lucru creează confuzie. S-a constatat că șoferii care conduc mașini electrice produc mai multe accidente decât cei care conduc mașini cu motoare termice, unul dintre motive fiind tocmai acest sistem diferit de funcționare a pedalelor.
Compania de închiriere auto și ridesharing pe care a fost făcut studiul urmează să vândă 20.000 de mașini electrice, tocmai pentru că șoferii fac frecvent accidente cu acest tip de autovehicule, iar costurile reparațiilor sunt mult mai mari decât în cazul unor mașini clasice. Mai mult decât atât, șoferii care trec de la mașini cu motoare termice la mașini cu motoare electrice produc mult mai multe accidente, iar în consecință frecvența cererilor de asigurare crește cu aproximativ 14,3%, în timp ce sumele care trebuie plătite cresc cu 14,5%, conform datelor.
În industria asigurărilor, există o legătură de lungă durată între puterea motoarelor și frecvența și cuantumul cererilor de asigurare. Mașinile rapide lovesc lucrurile mai des și le lovesc mai tare, ducând la accidente mai multe și mai severe. Adăugat la aceasta, vehiculele electrice nu au sunetele obișnuite ale motorului asociate cu accelerația rapidă și vitezele mari, deci este posibil ca șoferii să fie mai puțin conștienți de viteza cu care circulă. Pe lângă viteza lor sporită, vehiculele electrice sunt și mai grele decât cele cu motoare pe benzină din cauza bateriilor. Acest lucru duce, de asemenea, la mai multe daune în vehiculele lovite de vehiculele electrice, rezultând cereri de asigurare mai mari.
În ultima perioadă s-a evidențiat faptul că mașinile electrice au grave probleme cu bateriile, în special în anotimpul rece. Majoritatea companiilor producătoare de mașini electrice dau rateuri la capitolul rezistența bateriilor electrice. Totodată, bateriile au autonomii reduse, ceea ce scade semnificativ durata călătoriilor și sporește frecvența pauzelor de alimentare. Vehiculele electrice se confruntă cu o provocare semnificativă în menținerea autonomiei în timpul iernii, unele experimentând o reducere a eficienței cu 30% până la 50%. Principalul vinovat este impactul temperaturilor scăzute asupra bateriilor litiu-ion, care sunt cele mai eficiente în jurul valorii de 21 de grade Celsius. Vremea rece încetinește fluxul de energie din interiorul bateriei, reducând capacitatea și făcând-o mai puțin disponibilă pentru conducere. În plus, energia este direcționată către încălzirea mașinii, aprinderea farurilor și abordarea altor factori legați de frig, contribuind și mai mult la scăderea autonomiei.
Emisiunea „Scamatoriile Iosefinei”, prezentată de Iosefina Pascal, se difuzează de luni până joi de la ora 16, la Radio Gold FM. Înregistrările integrale pot fi urmărite pe pagina de Facebook a Radio Gold FM România, dar și pe platforma goldtv.ro.