De ce Generației Z îi place atât de mult să stea acasă. „O schimbare dramatică în viața noastră de zi cu zi”

Postat de pe 20 octombrie 2024

Tinerii ies tot mai puțin în oraș din cauza schimbării obiceiurilor sociale și a dezvoltării tehnologiei. Platformele de streaming, rețelele sociale și jocurile video oferă alternative de distracție acasă, făcând ieșirile mai puțin necesare.

De asemenea, costurile ridicate ale ieșirilor și preocupările legate de siguranță contribuie la reducerea timpului petrecut în oraș. În plus, pentru unii, interacțiunile online înlocuiesc socializarea tradițională. „Aș spune că sunt un fel de familist acum”, a declarat, pentru Bon Appétit, Karson Krouse, un pompier în vârstă de 24 de ani din statul Washington. „Sunt lucruri ciudate care au apărut în urma pandemiei. Ies în oraș mult mai rar. Ar trebui să fie ocazii cu adevărat speciale – o aniversare sau o petrecere a burlacilor”.

Un studiu recent a constatat că un număr tot mai mare de adulți americani petrec timp acasă, cu aproximativ 10% mai mult timp decât făceau aceleași grupuri în 2003, scrie nypost.com. Potrivit autorului studiului, Patrick Sharkey, profesor la Princeton, nu doar munca a migrat către casă, ci și activitățile legate de educație, relații și chiar mâncarea și băutura. „Este o schimbare dramatică în viața noastră de zi cu zi”, a declarat anterior Sharkey pentru New York Times. „Aproape fiecare parte a vieții noastre este mai probabil să se desfășoare acasă”.

Iar tinerii de 20 de ani care au împlinit vârsta legală pentru consumul de alcool în timpul blocajelor cauzate de pandemia COVID-19 – supranumiți „generația casnică” s-au obișnuit cu o seară de sâmbătă relaxată în casă, mai degrabă decât în oraș. În loc să meargă în cluburi supraaglomerate, aceștia organizează întâlniri relaxate în curțile lor sau petreceri în sufragerii. Acum, barurile au devenit o sursă de anxietate socială, forțându-i să se familiarizeze cu oameni noi și cu indicii sociale, mai degrabă decât un loc de relaxare.

TaChanté Cole, 25 de ani, stabilită în Montana, a crescut într-un orășel cu o populație de 1 500 de locuitori, ceea ce a făcut ca interacțiunile cu grupuri masive de străini în contexte sociale să fie cu atât mai stresante, mai ales după pandemie. „În momentul în care lucrurile s-au deschis din nou, nu mă simțeam confortabil să ies în oraș și să trebuiască să mă amestec printre oameni”, a declarat esteticiana pentru Bon Appétit, adăugând că educația ei a creat „o mică barieră” în a învăța cum să interacționeze cu oameni noi.

Unele baruri încearcă să recreeze același confort de acasă cu care Gen Z este atât de familiarizată. La barul The Carriage din Alabama, coproprietarul Caleb Banks a proiectat ambianța localului astfel încât să pară că intră în sufrageria unui prieten, la fel ca la o cină pe care ar organiza-o el. Covoarele sunt împrăștiate pe podea, iar clienții se pot relaxa pe canapelele de pluș în timp ce își savurează băuturile.

Barul, care își tipărește meniurile pe foi simple de hârtie albă, oferă o porție generoasă de 270 ml de vin, aproape dublu față de cele 150 ml standard – pe care Banks spune că ar oferi-o unui prieten. Banks spune pentru Bon Appétit că unii oaspeți se simt un pic prea confortabil, devenind greu de supravegheat de către personal. „Aproape în detrimentul nostru, ei simt că este locul lor, și nu un bar”, a spus Banks, adăugând că oamenii vor găsi, de asemenea, „confort” într-un barman care știe „ce este bun” în meniu atunci când clienții sunt „obosiți să ia decizii”.

Cu tehnologia la îndemâna lor pentru a socializa digital și cu anxietatea în creștere în rândul Generației Z, ar putea părea o performanță insurmontabilă să îi atragi pe Zoomers (generația Z) din casele lor pentru o seară în oraș. „Oamenii se bazează pe mâncare și băuturi ca modalitate de a trece prin asta. Asta este ceea ce e promițător”, a declarat Andrew Roth, CEO dcdx, pentru Bon Appétit. „Recunoaștem, ca generație, că lucruri precum cinele între prieteni și aceste spații sunt soluția. Doar că nu suntem siguri cum să o facem”.

sursă: ziuanews.ro


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background