Conturile pro-Nicușor Dan pe Tiktok au explodat în ultimele săptămâni. Sute de mii de euro investiți în promovare
Postat de Gold FM Radio pe 20 martie 2025
În ultimele săptămâni, în special începând cu 26 februarie 2025, pe conturile TikTok pro-Nicușor Dan s-a înregistrat o creștere fără precedent a numărului de clipuri și mai ales a numărului de afișări, ce au ajuns la câteva zeci de milioane.
O parte dintre conturile de TikTok pro-Nicușor Dan au înregistrat creșteri neobișnuit de mari în ultima vreme. În multe dintre clipurile de pe conturile TikTok ce îl promovează pe Nicușor Dan, acesta se prezintă drept un om simplu, educat, politician anti-sistem și un familist convins, țintind electoratul conservator și contestatarii marilor partide.
Pe contul unui susținător, Adrian Cernat, un clip urcat pe 20 decembrie 2024, la scurt timp după ce Nicușor Dan și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale, a strâns peste 1,4 milioane afișări, peste 32.000 de aprecieri și 2.100 de comentarii. În respectivul postare, actualul primar al Capitalei este lăudat pentru faptul că a fost olimpic internațional la matematică în 1987 și 1988.
Pe un alt cont de TikTok pro-Nicușor Dan, intitulat Giga Nicușor, ce are 410 urmăritori și peste 62.000 de aprecieri, sunt 50 de clipuri laudative despre Nicușor Dan. Primul clip a fost postat pe 26 februarie 2025 și îl arată pe Nicușor Dan vorbind despre anchetarea lui Călin Georgescu. Tot acolo sunt imagini cu Nicușor Dan alături de familie. În doar trei săptămâni, cele 50 de clipuri de pe contul Giga Nicușor au strâns peste 12 milioane de afișări.
Un alt cont de TikTok – Raul Mititelu – are peste 2.400 urmăritori, aproape 188.000 de aprecieri și critici constante la adresa Elenei Lasconi și a lui Marcel Ciolacu. Contul are nu mai puțin de 104 clipuri pro-Nicușor Dan. Primul clip a fost postat pe 28 decembrie 2024. Până acum, imaginile au strâns peste 3 milioane de afișări.
Contul de TikTok „Nicușor Dan Primar general” are 63.600 urmăritori și peste 1,1 milioane aprecieri. Printre altele, pe acest cont poate fi vizualizat un clip cu Nicușor Dan la tuns, dar și un altul regizat cu candidatul la prezidențiale invitat de tineri la o cafea. Primul clip de pe acest cont a fost postat pe 23 ianuarie 2024, iar contul are nu mai puțin de 217 clipuri în mai puțin de 2 luni. Clipurile au peste 20,1 milioane afișări.
Pe contul Indie Millenial de pe TikTok, sub titlul „Biblioteca lui Nicușor Dan versus biblioteca lui Călin Georgescu”, a fost postat un clip în care Nicușor Dan apare alături de soție, având pe fundal biblioteca, care a reușit sa5 genereze peste 12.000 de afișări. Contul TikTok sorosman1 are 2569 urmăritori, peste 84.000 de aprecieri și 34 de clipuri. Unul dintre clipurile pro-Nicușor Dan, intitulat „Nicușor Dan primește sprijinul a 6 partide și a grupului civic Diaspora Europeană”, se regăsește și pe un alt cont.
Un cont pro-Nicușor Dan cu multe afișări în ultimele săptămâni pe TikTok este cel intitulat „a.l.e.r.t.”, ce are peste 40.000 de urmăritori și peste 1,1 milioane aprecieri. Iar într-unul dintre clipurile de pe acest cont se spune că Nicușor Dan „este cel mai bun politician din ultimii 35 de ani”. Pe respectivul cont sunt zeci de clipuri în care sunt ironizați Crin Antonescu, Anamaria Gavrilă și suveraniștii, dar și interviuri cu oameni de la sate care își spun părerea despre Nicușor Dan. Din 16 decembrie 2024, pe cont au fost postate peste 850 de clipuri, ce au deja câteva milioane de afișări.
Contul de TikTok „Analiza la rece” are 197 de urmăritori, peste 34.000 de aprecieri și 34 de clipuri. Clipurile au strâns peste 6 milioane de afișări, în doar trei săptămâni, în condițiile în care primul clip pe cont a fost postat tot pe 26 februarie 2025, la fel ca pe contul „Giga Nicușor”.
Deși campania electorală oficială nu a început, Nicușor Dan investește sume uriașe în promovarea sa online. Conform unei anchete realizate de România TV, edilul ar fi cheltuit deja aproximativ 300.000 de euro doar pe reclamele de pe platformele Meta, încercând să își crească vizibilitatea la nivel național. Campania sa digitală este una dintre cele mai costisitoare, fiind comparabilă cu strategiile folosite în alegerile prezidențiale. Unul dintre cele mai mari semne de întrebare rămâne sursa acestor fonduri. Nicușor Dan a spus recent că a reușit să strângă din donații doar 50.000 de euro, o sumă insuficientă pentru a susține o astfel de campanie de promovare intensivă. Cu toate acestea, actualul primar al Capitalei nu a oferit până acum explicații legat de cine finanțează aceste cheltuieli.
Dacă în urmă cu ceva timp, postările sale ajungeau la un număr limitat de utilizatori pe Facebook, acum acestea sunt promovate agresiv, având un impact mult mai mare. Fiecare mesaj electoral sponsorizat atrage zeci de mii de aprecieri și este vizualizat de sute de mii de oameni. În medie, o singură postare de pe pagina sa de Facebook costă între 1.500 și 2.000 de euro, însă promovarea nu se limitează la această platformă. Iar promovarea agresivă de pe TikTok urmează același tipar ca pe Facebook, cu creșteri masive de audiențe. Numai că pe TikTok nu se pot vizualiza costurile clipurilor promovate.
În mai 2016, Nicuşor Dan, pe atunci candidat la Primăria Capitalei, a făcut public numele celor care i-au finanţat campania electorală cu mai mult de 10.000 de lei, asta după ce contracandidaţii săi l-au acuzat că a cheltuit sume nejustificat de mari pentru publicitate electorală. Printre persoanele care l-au sprijinit atunci financiar pe Nicuşor Dan s-au numărat Nicolae Raţiu (fiul lui Ion Raţiu), Florin Talpeş – fondatorul Bitdefender, Iulian Stanciu – managerul EMAG și George Iacobescu – om de afaceri decorat de Regina Marii Britanii.
sursă: ziuanews.ro