Cel mai mare producător de mașini din Europa solicită interzicerea vânzării de benzină și motorină ca să salvăm planeta!
Postat de Gold FM Radio pe 23 august 2024
Asociația Industriei Auto (VDA) din Germania, cel mai mare producător de mașini din Europa, solicită interzicerea completă a vânzării motorinei și benzinei în benzinării, până în anul 2045. VDA solicită înăsprirea legislației europene, în așa fel încât obiectivele climatice să poată fi atinse, iar în următorii ani să avem pe șosele doar mașini alimentate cu combustibil obținut din energie regenerabilă.
Într-un document de poziție, Asociația Industriei Auto (VDA) pledează pentru o abordare ambițioasă a punerii în aplicare a Directivei privind energia regenerabilă (RED III) în legislația națională, astfel încât combustibilii regenerabili să își poată aduce și ei contribuția decisivă la protecția climei. Spre deosebire de regulamentul privind flotele de CO2, care stabilește obiective coerente de economisire pentru vehiculele noi, cerințele din RED III pentru creșterea combustibililor regenerabili au fost până acum prea puțin ambițioase. Cerințele includ o traiectorie a obiectivelor pe termen lung și o cotă de GES dinamică ascendentă. Aceasta înseamnă că, în cazul în care cota de GES este depășită, aceasta crește automat printr-un mecanism definit pentru a menține stimulentele pentru investiții în sursele de energie regenerabile.
„Europa își poate atinge obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 doar cu un curs deschis tuturor soluțiilor și tehnologiilor posibile. Politicienii sunt chemați să stabilească stimulente pentru creșterea treptată a surselor de energie regenerabilă și, astfel, să garanteze și să promoveze investițiile”, a explicat președintele VDA, Hildegard Müller.
Directiva RED III, care a fost revizuită în 2023, stabilește un obiectiv climatic clar pentru statele membre ale UE în ceea ce privește sectorul transporturilor, în vederea defosilizării acestuia pe termen lung. Acesta abordează creșterea în intensitate a surselor de energie regenerabilă – pentru sectorul transporturilor, acestea sunt carburanții actuali și regenerabili. Cu ajutorul combustibililor regenerabili, stocul existent de vehicule cu motoare cu combustie poate fi exploatat pe termen lung într-un mod în mare măsură neutru din punct de vedere climatic, dar poate fi încurajată și creșterea pe piață a vehiculelor cu emisii zero, cum ar fi camioanele cu pile de combustie.
„Realitatea este următoarea: creșterea electromobilității, inclusiv a vehiculelor cu hidrogen în sectorul vehiculelor comerciale, va permite economii semnificative de CO2 în următorii ani. În același timp, acest lucru nu este suficient, deoarece în Germania vor exista în continuare vehicule cu motoare cu combustie pentru o lungă perioadă de timp”, subliniază președintele VDA, Hildegard Müller.
„Chiar dacă obiectivul guvernului federal de 15 milioane de mașini electrice până în 2030 este atins, cel puțin 40 de milioane de mașini și camioane cu motoare cu combustie vor fi încă pe drumurile germane.”
Pentru această flotă de vehicule este nevoie urgentă de combustibili regenerabili. Prin urmare, VDA solicită, de asemenea, o sub-cotă RFNBO (hidrogen și combustibili sintetici) de cel puțin cinci procente pentru 2030. Planul național pentru energie și climă arată că guvernul federal presupune o nevoie mai mare de RFNBO decât în RED III.
Pe lângă o concepție ambițioasă a RED III, sunt necesare măsuri de însoțire: printre altele, o traiectorie a obiectivelor de reducere pe termen lung – așa cum s-a adoptat deja pentru traficul aerian și maritim – și o reformă a taxei pe energie. „Pentru a asigura securitatea investițiilor și a planificării, politicienii trebuie să creeze acum un cadru de reglementare pe termen lung cu obiective intermediare pentru 2035 și 2040, similare celor pentru transportul maritim și traficul aerian”, subliniază Hildegard Müller.
sursă: ziuanews.ro