Adio Tarom!
Postat de Gold FM Radio pe 12 mai 2024
Ultima emisiune “Drumurile noastre” de la B1Tv a fost bomboana pe coliva Taromului in opinia majorității telespectatorilor.Am putut vedea stupefiați halul în care este clădirea ce adăpostește sediul Tarom și o parte din angajați începând cu directorii companiei, toți piloții și însoțitorii de bord, etc o clădire construită de către nemti in al doilea război mondial și care de la Revoluție încoace a ajuns o ruină care stă să cadă la propriu. Ne văităm de lipsa de avize ISU la Colectiv și Crevedia dar barna Tarom nu vrem să o vedem neam! Nici măcar puncte PSI în exterior nu există darămite restul din ce am văzut în toată splendoarea în sediul companiei naționale ! Este anecdotic refuzul de a intra în ruina pompos denumită sediul Tarom al reprezentantei firmei americane venite să depună cererea de cumpărare a avioanelor Tarom din anul 2022! Tot în această emisiune s-a livrat ca și știre faptul ca Tarom a studiat și aprobat închirierea unui sediu în situația în care bani nu are, chiriile sunt exorbitante în Aeroportul Otopeni, există spații ce pot fi folosite pentru personalul economic și administrativ în hangarul și sediul Direcției Tehnice Tarom precum și în spatiul nefolosit de peste 5 ani si aflat în plin Centrul Capitalei pe Splaiul Unirii!. Am aflat tot acum în mod oficial ca au intrat in conturile Tarom cei 99,7 milioane de euro aprobați de dna Vălean de la UE ca ajutor de stat. Cine îi va papa ? Pentru ca acum au apărut, și vor mai apare, tot felul de creditori brusc precum muștele la … miere!Aeroportul tot cere plata datoriilor din chiria terenului de sub hangarul Tarom deși Avocatul Dancu membru în CA Tarom a arătat tot în această emisiune ca s-au cerut și încasat ilegal acești bani din anul 2000 până acum! Doamna Boagiu, fost ministru al Transporturilor azi membru în CA Tarom, tace mâlc dar nici nu face nimic pentru îndreptarea situației în care a băgat Taromul. Cine va plăti pentru chiriile exorbitante demne de un sediu in cladirea Burj el Kalifa din Dubai și cerute de către AIBO în trecut când Tarom în loc să stea în sediul ei, pe care l-ar fi putut repara de sute ori până acum, s-a lăfăit efectiv pe vreo 3 etaje în clădirile din aerogarile plecări și sosiri din Otopeni? Cum au fost aceste chirii negociate? Ce referință de preț s-a avut ca bază în stabilirea lor de către AIBO?Cum au aprobat membrii CA Tarom astfel de chirii exorbitante ? UE a condiționat aprobarea ajutorului de – reducerea rutelor – reorganizarea companiei – aportul Tarom la suma aprobata cu un procent de 40% din totalDar Tarom funcționează la limita limitelor azi cu flota care zboară nu cu cea de pe hârtie. Azi mai zboară doar 1 din 4 Airbusuri 318, 7 din cele 8 Boeinguri și în medie doar 4-5 din cele 6 ATR-uri 72 .Dacă reducem rutele și vindem avioanele (Tarom se laudă ca va obține 77 de milioane usd pe rablele sale ) cum se va face profit?Avocatul Dancu a spus ca se vor vinde Airbusurile 318 și în locul lor vor veni Boeingurile 737 MAX Tarom rămânând tot cu 18 avioane! Deci ceva nu se confirmă în mod evident! Dar una se zice alta se face nu-i așa? Cine va plăti daunele provocate de proiectul impus de PW&C prin care Tarom a închis rutele fără să vândă sloturile pe Viena, Munchen, Barcelona, Valencia și pierzând astfel milioane de euro? Apropo planul PW&C a fost făcut fără un singur specialist în aviație și acceptat ad literam de CEO Tarom specialiști în … tabla de acoperiș, vânzări la METRO, etc etc Regula UE “ take it or leave it” prin care dacă nu asiguri minim 80% din slotul acordat pierzi slotul și nu îl poți vinde, a costat drastic Taromul ! Deci cine plătește sloturile pierdute? PW&C a spus ca Tarom va face profit in 2025 daca va – taxa ca la low-cost bagajul de cală și cel de cabina – da doar contracost apă și mâncare la bord- schimba furnizorul arab D’Nata cu localul UPLiFT care furnizează o mâncare destinată exclusiv eradicării constipației avute sau neavute a personalului navigant – vinde hangarul către AIBO în contul datoriilor acumulate Vor intra banii și către compania de petrol în care Tarom are 50%, și prin intermediul căreia se cumpără petrolul la Otopeni pentru avioanele Tarom ? Precizăm ca – această companie cumpără petrolul de la OMV PETROM si BP la un preț și îl revinde Taromului la un preț cu adaos! Se ascunde manevra prin bonurile eliberate la alimentare de către furnizorii OMV PETROM si BP și pe care nu apare numele companiei respective – această companie a fost scoasă la vânzare în pandemie dar nu se mai știe nimic despre soarta ei – prețul petrolului achiziționat astfel de Tarom este mai mare decât cel de pe restul aeroporturilor unde operează acesta Și bomba bombelor s-a spus în premieră ca va fi un loc un nou proces de restructurare la Tarom (după cel făcut de Price Waterhouse and Coopers) in urma căruia vor fi dați afară încă circa 600 de angajați !!! În noul buget al Tarom fiind deja prevăzut fondul de compensații pentru angajații ce vor fi dați afară. Și uite așa am aflat ca reprezentantul sindicatului SUT aflat în platou a răspuns ca se vor declanșa imediat mișcări sindicale! Tot acum am aflat ca a fost Corpul de Control al ministrului Grindeanu la Tarom pentru verificări în materia resurselor umane! Or fi reușit să vadă gravele încălcări ale Codului Muncii făcute din anul 2000 și până în prezent sub pulpana ocrotitoare și cu acordul tacit al Ministerelor Muncii și al Transporturilor dar mai ales a Primului Ministru ? Nu de alta dar chiar Consiliul Europei constata încălcarea Codului Muncii prin folosirea Directivei Europene cu privire la personalul mobil din aviația civilă Astfel piloții și însoțitorii de bord au fost și sunt forțați de către angajatori să muncească opt zile consecutiv cu două zile libere în cicluri nelimitate și doar cinci zile libere pe lună în cicluri nelimitate. Sclavagism curat deci la Tarom pentru ca acești piloți și însoțitori de bord NU sunt și plătiți pentru această muncă suplimentară!Și aici de vină sunt si sindicatele pentru ca au acceptat situațiile și nu au impus respectarea legii! Mai mult au semnat “generoasa” oferta, ilegală evident, prin care în loc să fie plătită munca din weekend și sărbători legale dublu conform legii, se acorda doar 50 de Ron pe zi! De aceea președintele sindicatului SUT tace mâlc și face valuri doar la comanda venită de la CA? Vajnicul lider sindical nu zice ca se duce pa apa sâmbetei reprezentativitatea sindicatului SUT prin ruperea din companie a Direcției Tehnice. Manevra dea dreptul diabolică este făcută special în scopul eliminării mișcării sindicale din Tarom ca să se poată face jocurile de vânzări a părților din companie către terții arabi sau alții În emisiune a fost prezentat mesajul unui așa-zis pilot de Airbus 318 care se vaită ca trebuie să plece din Tarom după 20 de ani în companie și mii de ore de zbor.. Aici trebuie să remarcăm însă următoarele – minciuna așa-zisului pilot pentru ca pilotilor de la Airbus Tarom le-a oferit loc imediat la avionul ATR pe care aceștia au zburat înainte mult timp. Piloții respectivi au refuzat oferta și au plecat masiv și în haite răzbunându-se pe Tarom prin lăsarea zborurilor neacoperite – similitudinea cu cazul în care piloții de la Airbus au susținut-o public pe fosta CEO Tarom, Mezei, care fusese dată afară de ministrul Cuc după ce încălcase regulamentul intern și adusese compania in faliment – măgăria din timpul pandemiei când doar piloții de la Airbus au zburat câte trei în cabină orice zbor în timp ce restul doar în doi și preponderent doar instructorii. Chestia care a făcut ca restul piloților să câștige câte 500 Ron pe lună !! To be continued!
Imagini cu sediul Tarom azi