Clipul despre drepturile transgender a fost cel mai eficace din campania lui Donald Trump
Postat de Gold FM Radio pe 12 noiembrie 2024
Clipul politic pe care Donald Trump l-a lansat în ultimele săptămâni ale campaniei sale a fost conceput pentru a atinge sentimentele alegătorilor cu privire la una dintre problemele culturale fierbinți ale vremurilor noastre: drepturile transgenderilor, scrie Washington Post. Potrivit unei analize realizate de Future Forward, clipul a fost clasat drept una dintre cele mai eficiente reclame de 30 de secunde ale lui Trump, schimbând cursa cu 2,7 puncte procentuale în favoarea lui Trump după ce telespectatorii l-au vizionat.
A prezentat filmări din 2019 ale adversarei lui Trump, Kamala Harris, spunând că sprijină intervențiile chirurgicale finanțate de contribuabili pentru deținuții transgender. Sloganul: „Kamala este pentru „they/them” („ei/ei” – pronumele transgender). Președintele Trump este pentru tine.”
Mesajul a atins ținta alegătorilor precum Richard Amorose, un muncitor din Philadelphia în vârstă de 48 de ani. El a votat în trecut pentru democrați, dar în zilele noastre crede că partidul a pierdut legătura cu alegătorii clasei muncitoare și este „în totalitate politică de identitate”.
„Trebuie să oprească o mare parte din ideologia lor, adică transgender, indiferent. Nu am nimic împotriva lor”, a spus Amorose, dar „nu mi-i mai împinge pe gât”. Trump a răsturnat marți circumscriptia democrata în care locuiește Amorose, de la albastru la roșu.
Harris insistase pe probleme sociale, cum ar fi avortul. Dar, pe măsură ce campania se apropia de linia de sosire, dezbaterea transgender a apărut ca o forță puternică care – împreună cu preocuparea alegătorilor cu privire la inflație și imigrație – a lucrat în favoarea republicanilor și împotriva lui Harris.
Problema s-a mutat ca un incendiu în ultimii ani, în sporturile de liceu și colegiu, Jocurile Olimpice, consiliile școlare locale și legislațiile de stat. Pe măsură ce alegerile generale din 2024 se apropiau, acestea au intrat cu forță pe scena politică națională, în timp ce candidații republicani din locuri precum Texas și Michigan au inundat undele cu reclame care atacau susținătorii drepturilor transgender.
În ciclul electoral din 2024, campaniile și susținătorii lor au cheltuit aproape 123 de milioane de dolari pe reclame TV care fac referire la sportivi transgender, potrivit companiei de urmărire a reclamelor AdImpact.
A funcționat. Datele de la AP VoteCast, un sondaj care măsoară atitudinile în rândul electoratului, au arătat că jumătate dintre alegătorii americani în general și opt din 10 alegători Trump, au declarat că sprijinul pentru drepturile transsexualilor în guvern și societate a mers „prea departe”.
Atacul lui Trump nu a rezonat doar în rândul muncitorilor. A fost eficace cu democrați de pe Wall Street și în corporațiile care au privit cu prudență cum partidul se aliniază din ce în ce mai mult la o problemă care afectează o mică parte a populației dar care deține o mare atenție în discuțiile politice la fiecare nivel.
Elon Musk – unul dintre cei mai importanți susținatori financiari ai lui Trump – a vorbit despre schimbarea de gen a propriului său copil ca motiv pentru care s-a orientat mai mult către politica republicană. Unele dintre multele postări X ale investitorului miliardar Bill Ackman despre politica socială din ultimul an au pus sub semnul întrebării argumentele care susțin sportivii transgender.
„Pur și simplu au trecut de la o nebunie la alta, toată teoria rasei DEI, pronume”, a spus Tom Cook, un dezvoltator de software în vârstă de 54 de ani din Quarryville, Pennsylvania, fost sustinator al democraților. „Nu au văzut niciodată nevoia să se oprească.”
Kevin Hayes, 64 de ani, un arhitect pensionar și alegător Harris din Pittsburgh, crede că Trump a denaturat subiectul transgender și a urmat un scenariu în care mărește o problemă, creează teamă în jurul ei și apoi spune că numai el o poate rezolva. Hayes a citat declarația lui Trump la mitinguri conform căreia copiii oamenilor ar putea merge la școală și să vină acasă ca fiind sexul opus.
„O, Doamne, asta nu se va întâmpla niciodată”, a spus Hayes. „Pentru mine, el doar a fost în acord cu preocupările legitime ale părinților cu privire la copiii lor și bunăstarea lor, mai ales la o vârstă fragedă.”
„Punctul politic de aprindere ”
Dezbaterea a explodat în centrul atenției naționale în 2022, când o femeie transgender din echipa de înot a Universității din Pennsylvania, Lia Thomas, a câștigat titlul NCAA la 500 de iarzi stil liber . Pe măsură ce tot mai mulți tineri americani s-au identificat drept transgender în ultimii ani, legiuitorii de stat conservatori au început să introducă legi care interzic bârbatilor care se identifica drept „femei trans” să concureze la categoriile feminine în sporturile școlare, interzicând medicilor să ofere tratamente medicale adolescenților transgender și solicitând elevilor să folosească băile în conformitatea cu sexul lor.
În 2023, Gallup a descris participarea la sporturi transgender ca fiind „un punct de referință politic major”.
Nimic din toate acestea nu s-a pierdut în campania lui Trump. El a promis în mod regulat să „țină bărbații departe de sporturile feminine” în timpul mitingurilor sale și pentru aceasta afirmatie a primit cele mai puternice aplauze.
În ultimele săptămâni ale alegerilor, însă, campania lui Trump a decis să amplifice dramatic controversa. Reclamele sale de până atunci s-au concentrat pe presiunile economice și îl prezentau pe Harris ca fiind prea liberal în ceea ce privește criminalitatea și imigrația. Dar sondajele au arătat că subiectul transgender a ajuns la culmi. Reclamele au fost testate cu focus pe grupuri online, iar recepția a fost uriașă, ridicând problema mai presus de celelalte.
„A schimbat cifrele, mai ales în rândul publicului nostru convins, pentru că a vorbit despre introducerea băieților în sportul pentru fete”, a spus co-managerul campaniei Chris LaCivita. „Democrații au făcut din aceasta bătălia culturală definitorie în ultimii cinci ani.”
Campania Trump a cheltuit foarte mult pe reclame axate pe probleme transgender, reprezentând aproximativ una din cinci reclame difuzate în ultimele două luni înainte de alegeri. Reclamele au costat campania aproximativ 37 de milioane de dolari.
Geoff Kimmerly, director de comunicații pentru Asociația de atletism al liceului din Michigan, a spus că problema fetelor transgender care fac sport pentru băieți a fost inevitabil pe undele de emisie în acest sezon de campanie, în special în timpul evenimentelor precum meciul de fotbal de la Universitatea din Michigan-Michigan State acum două săptămâni.
„Nu puteai să ratezi”, a spus el. „Pur și simplu a făcut să sune ca, știi, aceasta a fost într-adevăr o problemă substanțială, care, dacă te uiți la datele din Michigan, nu este o problemă substanțială.”
„Asta a fost al naibii de eficace”
Subiectul a răsunat puternic peste liniile de partid. Sondajele National Gallup au arătat că, din 2021 până în 2023, opoziția republicană față de sportivii transgender care joacă într-o echipă care se potrivea cu identitatea lor actuală de gen a crescut de la 86% la 93%. Opoziţia democraţilor a trecut de la 41% la 48%, în timp ce opoziţia alegătorilor independenţi a crescut de la 63% la 67%.
La începutul campaniei, se părea că republicanii se confruntau cu o problemă cu femeile republicane independente și moderate, deoarece sprijinul pentru drepturile la avort devenise o problemă din ce în ce mai bipartizană. Dar multe dintre aceleași femei păreau îngrijorate de sportivii transgender care concurează cu fiicele lor în sport.
Galvanize Action, o organizație nonprofit care încearcă să sporească implicarea civică în rândul femeilor albe moderate, a declarat că sondajul final înainte de alegeri a constatat că aproximativ 53% dintre acei alegători credeau că cei care susțin drepturile transgenderilor au mers prea departe în ultimii ani. În comparație, drepturile la avort au fost populare cu mai mult de două treimi dintre aceleași femei.
Jackie Payne, directorul executiv al grupului, a spus că doar o mică parte dintre femeile pe care le-au chestionat au descris aceasta ca fiind o problemă de top, dar că reclamele lui Trump au contribuit la crearea unei percepții în rândul acestui grup că Harris nu era concentrata pe problemele esențiale.
Când Sarah Chamberlain a trimis un sondaj despre problemele trans și sportul unei organizații nonpartizane de femei suburbane pe care ea a organizat-o, numită Women2Women, aproximativ 1.400 de răspunsuri au revenit în loc de cele 500 obișnuite. Comentariile femeilor au umplut 50 de pagini. Au fost aproape toate negative.
„A fost copleșitor: „Nu ne pasă de tranziție. Dar nu-i vrem în sport sau în vestiarele cu fiicele noastre’”, a spus Chamberlain, care este și președintele unui grup de partid Republican Main Street Partnership, ai cărui membri includ senatori și reprezentanți ai partidului Republican.
În Pennsylvania, Dylan Stanicar, în vârstă de 19 ani, a crescut într-o familie de democrați dar a votat pentru Trump săptămâna aceasta pentru primul său vot prezidențial. El a spus că alegerea sa a fost determinată de inflație și de costul actual al vieții, dar crede, de asemenea, de faptul că Harris a suferit din cauza problemelor sociale, inclusiv a drepturilor transgender.
Stanicar a spus că a întâlnit prima dată o persoană transgender când avea aproximativ 10 ani, iar un coleg a făcut tranziția la un băiat. El a spus că crede că atunci problema nu era atât de încărcată politic. „Cred că democrații în ansamblu au făcut din asta o problemă politică, atunci când ar trebui să rămână o problemă culturală”, a spus el. „Cred că a fost prea mult concentrat pentru majoritatea alegătorilor centriști”.
David Sanchez este o a treia generație mexican-americană care lucrează cu o organizație de sănătate comportamentală și a votat pentru Harris. Dar prietenii săi mexican-americani care au votat pentru Trump au fost deosebit de îngrijorați de ceea ce ei au văzut ca un atac la adresa rolurilor tradiționale de gen și a familiilor. „Ei văd acest lucru ca pe o amenințare pentru viitor și cred că se va înrăutăți”, a spus el. „Este o problemă foarte emoțională pentru ei. Nimeni nu se răzgândește.”
Unele grupuri care susțin drepturile transgender au încercat să minimizeze impactul problemei în influențarea alegerilor.
Kelley Robinson – președintele Campaniei pentru Drepturile Omului, o organizație pentru drepturile civile LGBTQ+ – a spus că reclamele lui Trump „creează frică” și nu au schimbat alegătorii. Grupul a emis o notă de sondaj săptămâna aceasta în care concluzionează că „alegerile nu au generat atacuri de dreapta asupra comunității trans”.
Totuși, a spus Robinson, susținătorii trebuie să sporească „vizibilitatea” persoanelor transgender, deoarece majoritatea americanilor spun că nu cunosc pe cineva care este trans. „Acea lipsă de familiaritate creează loc pentru ca oamenii să introducă frica acolo unde ar trebui să existe cu adevărat empatie și curiozitate”, a spus ea.
Trump a mai spus în campanie că campioana algeriană de box feminin Imane Khelif, care a câștigat aurul la Jocurile Olimpice de la Paris din vara trecută, a fost un boxer masculin care a făcut tranziția. În ultimele zile ale campaniei, Trump a lansat o reclamă de un minut numită „We Fight” care arăta o imagine a lui Khelif și a invocat o perioadă întunecată în care „bărbații puteau să bată femeile și să câștige medalii”.
sursă: Washington Post.