Tarom și portareii olandezi
Postat de Gold FM Radio pe 31 octombrie 2024
Autor: Săndel Panaite
O știre care a sunat ca o glumă proasta, ne-a informat ca la Amsterdam un avion Tarom cu pasageri la bord a fost sechestrat la sol pentru neplata datoriilor cauzate de întârzierile curselor sale și neplata compensațiilor legal acordate.
De ce s-a ajuns la situația sechestrării avionului Tarom la Amsterdam?
Simplu! Pentru ca să îi moară vaca, vorba profesorului de economie politică Covalcica!
Pentru ca Tarom și-a desființat departamentul juridic ca să facă loc unor cabinete de avocatură alese de către fiecare nou director numit politic dar mai ales ca să se evite blocarea deciziilor aberante și nelegale ale acestora.
În acest fel s-a dat mâna liberă directorilor în a pune pe butuci Taromul în vederea încheierii de contracte cu dedicație și neprofitabile evident.
În trecut Taromul era cunoscut în piață ca fiind un plătitor corect a impunerilor legal făcute prin deciziile instanțelor.
Odată cu criza în care a fost adusă intenționat de către directorii politic numiți și străini de aviație Tarom a început să se scufunde financiar.
Ajutoarele date în pandemie și garantate de stat, au trebuit a fi returnate cu dobânzile și comisioanele aferente pentru ca statul în loc să dea ajutorul direct cu dobândă BNR a impus Taromului să se împrumute de la Bancă Transilvania cu o dobândă mult mai mare.
Povestea ajutorului de stat acordat pentru restructurarea companiei este iar o poveste de succes bancar doar, pentru ca la Tarom nu a ajuns decât una sau două tranșe de bani și atât!
Interesant este faptul ca pe surse se afirmă ca firma care a cerut sechestrul ar fi una olandeză cu o sucursala și in România, sucursala condusă de o fostă angajată a Taromului. O fi nu o fi așa rămâne de văzut dar cert este ca Taromul a devenit pentru olandezi o vacă de muls.
În plus firma de portarei MODERO care a executat sechestrul, tot una olandeză, a mărit și mai tare suma de plată (se susține chiar ca ar fi dublată) ca urmare a taxelor și comisioanelor de executare.
Citim, si ne crucim, comunicatul Tarom care spune ca:
„TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze”
Aflăm astfel cat de habarnavist este cel care a redactat acest comunicat de presă, Alexandru Anghel, angajatul fără concurs ca purtător de cuvânt al Tarom. Pentru ca în mod evident habar nu are ca după ce o decizie devine definitivă creditorul o pune în executare prin intermediul unei societăți de executare autorizate fără notificare prealabilă. Portareii merg la tribunal și obțin decizia de executare după care o comunică debitorului ceea ce olandezii sigur au făcut dar Taromul a refuzat a face plățile
Este posibil însă să existe un scenariu de genul următor și anume: fiind multe decizii cu sume de 600 de euro în medie plus cheltuieli de judecată Tarom să refuze să plătească fiind mici sumele și bazându-se pe faptul ca în general pasagerii afectați nu urmăresc executarea companiei
Mai mult decât atât Tarom a pierdut procesele pe bandă rulantă din motive reale bazate pe întârzierile curselor ei dar și pe incapacitatea de comunicare către pasageri și instanțe a situațiilor și cauzelor exprese și individualizate de la caz la caz ce au generat aceste întârzieri
Să nu uităm ca Tarom a avut întârzieri cauzate de motive tehnice, legate de vreme, de sloturile acordate de Eurocontrol, greve la destinații, transportul pasagerilor la și de la aeronave,etc nedatorate ei și necontrolabile de ea. Deasemenea modul de construire a orarului de zbor cu intervale prea mici între curse, intervale care nu acoperă posibiltățile reale de apariție a întârzierilor și aici este vina ei.
Doar ca acea companie olandeză care a făcut bani frumoși prin preluarea acestor dosare de daune și despăgubiri în baza prevederii europene general valabile, a studiat bine comportamentul Tarom cunoscând și din interiorul ei situația angajaților și modificările de structură și fise a posturilor a jucat bine și în tăcere. Și uite așa se duc pe apa Sâmbetei banii noștri ai tuturor!
Prostie, incompetentă, numiri politice, drepturi legale încălcate și noi plătim și înjurăm Tarom!
Plecând de la vaca, imaginea reprezentativa a Olandei, știm ca la suprafața și populația ei țara care se opune intrării noastre în Schengen are un număr de peste un milion de vaci iar România are doar câteva sute mii deși are suprafața și populația tripla cel puțin
Dar sigur la numărul de boi îi batem pe toți nu-i așa?