Tarom fiul lui Pinocchio

Postat de pe 26 august 2024

Autor: Săndel Panaite

Sub presiunea mass-mediei Tarom a trebuit să iasă pe piață cu un comunicat de presă emanat de către purtătorul de vorbe, pardon cuvânt, Anghel care a aterizat prin grija sfintei pile în această poziție pompos denumita Director de comunicare și plătită la nivelul salariului unui pilot comandant de Boeing. Din cele ce se cunosc despre distinsul personaj nu are nici o experiență sau studii în aviație, nu a dat examen pentru ocuparea acestui post, nu are nici o acțiune sau realizare care să îl recomande în afara “vocii și talentului” 😂
Minciunile marca Tarom din comunicatul de presă prin care se motiva vânzarea sloturilor de la Londra
În fine analizând comunicatul în sine observăm cu toții următoarele:
Minciuna nr 1. “ Potrivit informării citate, decizia de a valorifica sloturile de operare de pe Aeroportul Heathrow a fost luată după o analiză detaliată a condițiilor de operare și a impactului economic al acestora asupra companiei. Măsura a fost luată în contextul în care TAROM trebuie să opereze două curse zilnice, pe tot parcursul anului, indiferent de gradul de ocupare sau sezon, fără posibilitatea de ajustare a frecvenței sau a orarului de zbor”
Dovada minciunii:
În ultimii 5 ani Tarom a operat doar unul dintre cele două sloturi, cel de dimineață!

Minciuna nr 2. “ Această evaluare a ținut cont de contextul în care majoritatea pasagerilor români preferă zborurile low cost operate pe alte aeroporturi londoneze, mai accesibile, timp în care fluxurile de pasageri micșorate nu se mai concentrează doar în capitala Angliei, ci se împart între zboruri ce leagă orașe diverse de la noi cu orase mai mici din Anglia, prin zboruri directe, pe aeroporturi care nu sunt de conexiune, cum e Heathrow, și care au costuri mult mai mici.”
Dovada minciunii
Dacă ar fi valabilă această evaluare atunci consecințele directe și imediate ar fi închiderea curselor de Paris, Roma, Madrid pe baza acelorași considerente false!

Minciuna nr 3. “ În plus, pe lângă această tranzacție, TAROM și-a asumat și alte măsuri importante pentru anul 2024, precum valorificarea celor patru aeronave AIRBUS 318 și continuarea modernizării flotei prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor.”

Dovada minciunii
Cele 4 Airbus 318 sunt gajate catre BTR pana la achitarea integrala a împrumutului de 19,3 milioane euro plus taxe, comisioane și dobânzi aferente
Minciuna nr 4. “ ăsurile de restructurare notificate includ următoarele: (i) anularea unei datorii în valoare de aproximativ 49,53 milioane EUR (246,19 milioane RON) corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare, aprobat de Comisie în februarie 2020, plus dobânzile aferente; ”

Dovada minciunii:
NU se anulează nici o datorie ci se achită integral plus taxele, comisioanele și dobânzile aferente suma acordată ca și ajutor de stat în realitate un simplu împrumut garantat doar de stat și acordat de bănci private în care statul este acționar!
Deci statul nu a dat NIMIC dar încasează profit direct și indirect! Minciuna nr 5 “Măsurile de restructurare abordează problemele care au cauzat dificultățile financiare ale TAROM, mai ales prin reînnoirea flotei sale învechite și prin reducerea costurilor.”

Dovada minciunii
Problemele care au cauzat dificultățile financiare:

  • au fost identificate și prezentate parțial în toate rapoartele de audit din 2000 până în prezent, rapoarte ale curții de conturi, ministerului transporturilor și chiar interne dar degeaba pentru ca nu au fost luate deloc în considerare
  • au fost provocate de imixtiunea masivă a politicului care a numit în CA și ca CEO persoane fără calificări și cunoștințe în aviație, unii fără studii superioare
  • sunt datorate încălcarii legii de către CNAB și lipsa de reacție juridică a Tarom neurmaririi contractelor păguboase încheiate cu terții în detrimentul Tarom
    Ce este interesant în acest comunicat este faptul ca
  1. “ „Prin urmare, după o serie neîntreruptă de 20 de ani și de acumulare constantă de datorii, în anul 2023 pierderile companiei au fost reduse considerabil, cu valoarea de 174 milioane lei, ajungând sub pragul de 100 milioane lei,”
    Teoretic dacă nu ar fi avut pierderi această sumă ar fi trebuit să fie profit ! Dacă era profit înseamnă ca și salariații ar fi putut primi beneficii, măriri salariale,
  2. “ prin Bugetul de Venituri și Cheltuieli aferent 2024, compania estimează un profit operațional de 278.530,87 mii lei, în creștere față de rezultatul brut – pierdere de 99.471,17 mii lei la data de 31.12.2023.”

Bugetul respectiv a fost respins de către sindicate ca urmare a marilor erori și greșeli cuprinse în el. Din el a aflat mass media și cetățeanul contribuabil ca de fapt există nu un singur slot la Londra ci DOUĂ!
În acel BVC sunt prezentate cifre nereale despre profituri deoarece nu sunt calculate impozitele, taxele, TVA-ul etc aferente orice absolvent de liceu economic putând observa acest lucru cu ușurință

  1. Tarom a refuzat sa precizez motivele pentru care a refuzat să:
  • câștige pe fiecare tronson al cursei de Londra minimum 10.000 euro
  • opereze și al doilea slot pe Londra de peste 5 ani de zile
  • realizeze un program de prețuri și oferte comerciale adecvat care să concureze cu restul companiilor preferând non combatul
  • recunoască faptul ca a știut din 2022 despre situația cursei de Londra
  • realizeze programe de parteneriat pe aeroporturile unde opera, închise complet nejustificat și care ar fi asigurat tranziția până la împlinirea termenului impus de către CE (2026)

Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background