IA folosită pentru „diversitate”, pentru parade de modă și interzicerea filtrelor

Postat de pe 27 aprilie 2023

Autor: Oana-Medeea Groza

În ediția de joi a emisiunii „Scamatoriile Iosefinei” de la Radio Gold FM, Iosefina Pascal a prezentat noi domenii în care AI este pus la treabă și cum oamenii obișnuiți sunt înșelați prin tot felul de reprezentări virtuale, false.

Inteligența Artificială își face din ce în ce mai mult simțită prezența agresivă în multe domenii ale vieții de zi cu zi, oferind un surogat existenței reale a oamenilor și chiar fiind impusă forțat în unele aspecte sociale. Levi’s, vestita companie de nădragi, a apelat la inteligența artificială pentru a genera modele pentru diversitate!? Pentru a fi corecți din punct de vedere politic, să fie pe diversitate și incluziune, s-au gândit să genereze artificial modele de diferite tipuri și culori. Dar nu asta e diversitatea, ci reprezentarea tuturor categoriilor de potențiali clienți în spectrul de modele reale care prezintă propriile produse. S-a ajuns la un catalog de prezentare fals, cu modele false. care respectă numărul corect și impus de persoane de culoare sau aparținând LGBTQ și aparținând tuturor minorităților sociale, pentru a nu avea probleme.

Dar nici măcar ăsta nu e cel mai grav lucru. O altă firmă cunoscută, Tommy Hilfiger, a plusat, a organizat o paradă de modă în care modelele și creatorii de modă sunt specialiști în AI. Trăim vremuri în care aproape totul trebuie falsificat, oamenii trebuie înlocuiți cu avatare, iar lumea reală trebuie înlocuită cu Metaverse-ul. Suntem prea tari, AI înlocuiește toate aspectele din viața reală, până și pe cele mai banale și mai simple, din motive de lene sau modernism turbat.

Totuși, Franța a luat câteva măsuri interesante privind interzicerea filtrelor digitale pe internet pentru imaginile, fotografiile și videoclipurile editate. Aceste imagini sunt idealizate, înfrumusețate, create artificial și servesc promovării unor produse, dar prezentând într-un mod fals calitățile reale ale acestora. Rezultatul duce la înșelarea și păcălirea consumatorilor, iar aceste practici se încadrează clar la marketing fraudulos. Aceste tertipuri digitale la modă sunt folosite și în lumea influencerilor de tot felul, care dau tonul în diverse domenii și își arogă exclusiv cunoașterea adevărului absolut. Se prezintă oficial o imagine cu totul falsă pentru profituri mai mari, oamenii sunt induși în eroare, dar, în același timp, sunt și cenzurați, fiind obligați să spună doar ce se dorește.

„Toate aceste personaje și entități creează aceste minciuni și le popularizează și chiar au ajuns efectiv să dicteze ceea ce poți spune și ce nu poți spune pe Internet sau la TV sau oriunde. Sunt aceleași persoane care ne spun ce frumoasă este viața, prezentând în mediul online o viață falsă, de la imaginea lor și până la imaginile din jurul lor. Aici am ajuns, să se dorească să nu mai putem  deosebi realitatea de lumea virtuală”, și-a încheiat Iosefina Pascal analiza.

Emisiunea „Scamatoriile Iosefinei”, prezentată de Iosefina Pascal, se difuzează de luni până joi de la ora 16, la Radio Gold FM. Înregistrările integrale pot fi urmărite pe pagina de Facebook a Radio Gold FM România, dar și pe platforma goldtv.ro


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background