BYD, cel mai mare constructor chinez de mașini electrice, va începe producția în Ungaria. UE, pe jantă: pierde războiul taxelor vamale la ea acasă

Postat de pe 10 septembrie 2025

Cel mai mare producător de mașini electrice din  China, BYD (Build Your Dreams) a anunțat, luni, că noua sa fabrică de vehicule electrice din Ungaria va intra în funcțiune până la sfârșitul anului în curs.

„Suntem în Europa pentru a rămâne”

Informația a fost confirmată de vicepreședinta executivă a grupului, Stella Li, în cadrul unui eveniment organizat în marja Salonului Auto de la München.

„Acest lucru demonstrează că suntem în Europa pentru a rămâne”, a declarat ea, subliniind angajamentul BYD de a se stabili pe termen lung pe piața europeană, extrem de strategică pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

Fabrica, a cărei locație a fost stabilită la Szeged, în sudul Ungariei, reprezintă una dintre cele mai importante investiții străine realizate în această țară în sectorul automobilelor, cu o capacitate inițială de  150.000 de unități pe an dar care va ajunge la 300.000 de unități pe an.

Aceasta va permite BYD, primul producător mondial de vehicule electrice, să producă local și să răspundă cererii de pe continent.

Această implantare ilustrează dorința constructorilor chinezi de a-și consolida prezența în Europa, într-un moment în care Uniunea Europeană dezbate posibile măsuri protecționiste față de concurența asiatică în domeniul vehiculelor electrice.

Pe lângă uzina de la Szeged, BYD va produce și în Turcia, începând de anul viitor. Întrebată despre timpul necesar companiei BYD pentru a produce toate vehiculele electrice necesare pentru a satisface cererea europeană, Stella Li a răspuns: „Dați-ne doi-trei ani”.

Ungaria, hub industrial în centrul continentului

Prin acest proiect, BYD speră să-și accelereze expansiunea și să concureze direct cu actorii europeni istorici, precum Volkswagen, Stellantis sau Renault, deja angajați într-o cursă către electrificare. Anunțul confirmă, de asemenea, rolul Ungariei ca hub industrial auto în Europa Centrală.

Astfel, pe lângă lansarea ofensivei sale definitive pe Vechiul Continent cu mașina electrică economică cea mai vândută în China (cunoscută acolo sub numele de Seagull), BYD va evita, de asemenea, noile taxe vamale ale Uniunii Europene, în vigoare din octombrie pentru vehiculele electrice „fabricate în China” și echivalente – în cazul constructorului din Shenzhen – cu 27 % din valoare (10 % taxă preexistentă plus 17 % suplimentară), scrie Motor 1.

BYD Dolphin Surf, un model citadin, vândut în Italia la un preț de bază de 19.940 de euro, va avea un avantaj suplimentar pentru a concura cu alte mașini electrice oferite la un preț sub 20.000 de euro, precum Dacia Spring (17.900 de euro) și Leapmotor T03 (18.900 de euro).

Mai mult, experții Euro NCAP au evaluat modelul BYD Dolphin Surf, spunând că mașina a obținut 5 stele în urma testelor de siguranță, ceea ce confirmă seriozitatea constructorilor chinezi și în acest domeniu, chiar dacă rezultatele sunt mai puțin impresionante ca la alte modele chinezești, în special în ceea ce privește protecția ocupanților adulți.

BYD Dolphin Surf a obținut 82 % pentru protecția adulților, 86 % pentru protecția copiilor, 76 % pentru siguranța celorlalți participanți la trafic și 77 % pentru sistemele de asistență la conducere.

Inițial, BYD vindea doar mașini complet electrice în Europa, iar la sfârșitul anului 2019 a anunțat lansarea modelelor hibride reîncărcabile. Aceste vehicule au avut un mare succes în rândul consumatorilor și, în Marea Britanie, de exemplu, cel mai vândut model al constructorului face parte din această categorie.

 Stella Li a declarat că, în următoarele șase luni, BYD va lansa alte trei sau patru modele PHEV și se așteaptă ca acestea să se vândă în curând mai bine decât modelele complet electrice în Europa. „În unul sau doi ani, hibrizii noștri reîncărcabili vor domina vânzările” în Europa, a declarat ea. BYD intenționează, de asemenea, să lanseze marca sa de lux Yangwang în Europa în 2027. Vânzările globale ale BYD au crescut la 4,2 milioane de mașini în 2024, de zece ori mai mult decât în 2019.

sursă: activenews.ro


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background