Breaking news Jeju Air

Postat de pe 11 ianuarie 2025

de Cezar Osiceanu

Reprezentanții comisiei de ancheta aflate în curs de desfășurare din cazul catastrofei avionului Boeing 737-800 aparținând companiei sud-coreene Jeju Air au comunicat o serie de informații importante și anume ca:

  1. Deși au fost găsite cele două cutii negre ale avionului acestea au fost foarte puternic avariate de explozia acestuia
  2. Exact ultimele patru minute ale zborului nu au putut fi decodificate și din ultimele informații nu au fost nici măcar înregistrate din motive necunoscute
  3. Datorită faptului ca partea coreeană a declarat ca Înregistratorul de date de zbor deteriorat a fost considerat irecuperabil pentru extragerea datelor acesta a fost trimis în Statele Unite pentru analiză la laboratorul Comitetului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA.
  4. Se investighează în continuare cauzele și motivele pentru care nu au fost înregistrate aceste ultime patru minute
    Există o posibilitate foarte rară ca în vederea aterizării pe “burta” a avionului și pentru prevenirea incendiului după aterizare, piloții să fi oprit complet motoarele și să fi tăiat toate sursele de curent ceea ce ar fi putut conduce la întreruperea alimentării electrice a celor două înregistratoare de date de la bord.

Din nou despre ultimele 4 minute
După cum am prezentat anterior între momentul în care piloții au lansat celebrul mesaj de urgență MAYDAY și cel al impactului s-au scurs cinci minute iar acum s-a aflat ca patru dintre acestea nu au fost înregistrate de către cutiile negre. Adică exact cele mai importante date!
Cu toate ca nu au fost publicate convorbirile radio dintre echipaj și controlorul de trafic care ar putea completa tabloul general al catastrofei până în prezent anchetatorii au confirmat ca:

  • echipajul a fost atenționat în timpul apropierii inițiale de prezența păsărilor în zona aeroportului și a pistei în serviciu pentru aterizare de către controlorul de trafic aerian cu 2 minute înainte de lansarea mesajului MAYDAY urmată de manevra de ratare a avionului
  • avionul a lovit o pasăre în motorul drept după primirea avertizării fără a putea evita impactul, anchetatorii găsind în motor penele acesteia
  • după impact avionul a executat o trecere la verticala pistei în timpul manevrei de ratare cel mai probabil ca urmare a neiesirii trenului de aterizare
  • echipajul nu a executat integral procedura de ratare publicată și a executat un viraj strâns venind la aterizare din partea opusă conform celor de la Reuters.
    Din cauza lipsei acestor înregistrări cruciale nu putem ști încă de ce echipajul a luat deciziile de:
  • neurmare a procedurii publicate de ratare
  • venire la aterizare fără trenul de aterizare scos și fără alte manevre de tip “capac” pentru forțarea scoaterii lui – aterizare fără flapsurile scoase la 40 de grade așa după cum prevede procedura de urgență în cazul aterizării pe “burta”
  • nerespectare a prevederilor checklistului de aterizare
    Deasemenea se pun și următoarele întrebări și anume:
  1. Au fost ambele motoare funcționale și până când
  2. Care au fost urmările impactului cu pasărea semnalizate în cockpit. Incendiu, cedare de motor etc
  3. Care au fost exact cazurile speciale apărute și care a fost cronologia lor
  4. Care a fost ordinea exactă a tratării de către piloți a cazurilor speciale de bord strike, motor/motoare, tren de aterizare apărute la bord
  5. Ce tip de checklist a fost folosit de către piloți, cel tipărit sau cel electronic de pe tableta IPad?
  6. Dacă piloții au făcut calculele de aterizare pentru situațiile avionului din acel moment, pista nouă, condițiile meteo de moment
  7. Dacă echipajul de cabină a fost informat cu privire la aterizarea de urgență ce urma să aibe loc
  8. Dacă echipajul de cabină a făcut pregătirea cabinei de pasageri și a pasagerilor pentru aterizarea de urgență
  9. Dacă pasagerii au fost înștiințați de către echipajul de cabină conform procedurilor, în vederea pregătirii pentru impact
  10. Dacă zidul de beton care a provocat explozia avionului era sau nu corect și legal amplasat în acea zonă
    Și altele cărora comisia de anchetă va trebui să răspundă neapărat.

Demnitate și onoare în stil coreean
Ministrul transporturilor din Coreea de Sud, Park Sang Woo a declarat ca:
„În calitate de ministru responsabil cu siguranța aviației, simt o puternica responsabilitate cu privire la această tragedie”, precizând ca și-a prezentat demisia sa  Guvernului.


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background