Breaking news din Washington
Postat de Gold FM Radio pe 30 ianuarie 2025
de Cezar Osiceanu
O nouă catastrofă aeriană s-a petrecut azi-noapte la Washington DC pe aeroportul Ronald Reagan
Un avion de pasageri de tip CRJ 700 având 50 de pasageri la bord si membri ai echipajului, aparținând companiei American Airlines, pe timpul zborului de apropiere în vederea aterizării la una din pistele aeroportului și aflat sub dirijare radar de la sol a lovit un elicopter militar de tip Black Hawk.
Condițiile meteo erau bune, avionul nu avea probleme tehnice la fel și elicopterul și cu toate acestea s-a întâmplat catastrofa
Avionul de pasageri s-a rupt în două în urma impactului cu elicopterul ambele prăbușindu-se în fluviul Potomac
Aeroportul a fost închis imediat și urmează a se deschide astăzi după ora locală 11.
Au fost lansate imediat operațiunile standard de căutare și salvare dar există șanse infime de supraviețuire datorită factorilor cumulați dați de apă extrem de rece a fluviului, timpul scurs de la impact, explozia celor două aeronave. La operațiunile de salvare participă 300 de oameni specializați și antrenați în acest scop
Președintele Trump a fost imediat informat și a exprimat regretul pentru cele întâmplate și acordarea de ajutor victimelor cumplitului accident.
Comisia de anchetă a Autorității Federale Aeronautice Americane FAA și cea a NTSB au declanșat anchetele privind tragicul accident
Din analiza primelor informații rezultă ca există o serie de probleme precum
- Cum a fost făcută Dirijarea radar a traficului militar și civil care ar fi trebuit să prevină trecerea unuia pe lângă altul sub distanțele și înălțimile de siguranță
- Dacă sistemul TCAS de evitare a coliziunilor în aer cu care era echipat avionul de pasageri a funcționat și dacă piloții acestuia au respectat indicațiile acestuia în locul celor primite de la controlorul de trafic ținând cont de înălțimea la care a avut loc impactul
- Daca controlorul de trafic de la sol a fost verificat de supervizorul său atunci când a permis celor două ținte aeriene pe care le dirija să zboare într-o zonă atât de apropiate unul de altul existând pericolul de ciocnire în aer
- Dacă elicopterul militar avea pornit sistemul de identificare în zbor care permite avioanelor civile să cunoască traiectoria și înălțimea la care zboară pentru a putea fi evitate cu ajutorul sistemului TCAS
- Care era nivelul de pregătire al piloților militari de pe elicopter în raport cu zborul în zonele aeroportuare civile
O altă problemă este dată de faptul ca urbanizarea excesivă și necontrolată a condus la înglobarea aeroporturilor în interiorul orașelor deși inițial acestea au fost construite la marginea lor
În plus în cazul de față se pune o problemă în plus deoarece sediul Pentagonului era la câteva mile distanță și deasemenea există în zonă și Casa Albă. Această situație a fost folosita de către teroriști în celebrele atacuri din 11 septembrie și a condus la niște măsuri dar iată ca noua situație creată de această catastrofă va trebui să fie rezolvată
În România sunt cazuri celebre care ar fi putut conduce la accidente datorate nerespectării normelor de urbanism
Una dintre acestea a fost la Cluj când a fost construită o casă cu etaj exact în axul pistei de aterizare lucru petrecut și la Băneasa acolo unde s-a ridicat un bloc în axul pistei.
Traficul aerian foarte intens și în continuă creștere necesită mijloace de control și dirijare suplimentare dar există și posibilitatea atingerii unei limite operaționale și umane
De exemplu în acest caz elicopterul militar avea o stație radio pe frecvența militară de dirijare a zborului și cealalalta pe frecvența civilă. Cum interferențele radio, stresul, aglomerația manevrelor din cockpit, zborul la înălțime mică, noaptea și într-o zonă puternic obstacolata sunt elemente care au contribuit major la catastrofa autorităților aeriene de pretutindeni vor trebui să ia măsuri suplimentare în ceea ce privește procedurile aeroportuare