Ironie pentru industria auto europeană. Un producător chinez de aspiratoare atacă segmentul supercar-urilor europene, în frunte cu Bugatti
Postat de Gold FM Radio pe 16 septembrie 2025
Producătorul chinez de electrocasnice Dreame anunță că se lansează în industria auto cu un automobil electric ultra luxos, promovat ca fiind cel mai rapid din lume. Primele ilustrații ale mașinii arată ca o copie a modelului Bugatti Chiron, care ar urma să fie produsă în Germania începând din 2027.
Design cu inteligență artificială
Recent, la sfârșitul lunii august, tânărul producător chinez de aspiratoare, uscătoare de păr și mașini de tuns iarba Dreame Technology și-a anunțat intenția de a intra pe piața automobilelor.
Firma fondată în 2017 promite că primul său model va fi „un produs ultra-luxos, pur electric” și își propune să îl transforme în cea mai rapidă mașină din lume. Imaginile au fost distribuite pe rețelele sociale de Yu Hao, fondatorul Dreame Technology.
Cireașa de pe tort: comercializarea sa ar fi prevăzută începând cu 2027. Hiper luxos și hiper rapid, primul model Dreame s-ar poziționa astfel pe segmentul Bugatti. Compania tocmai a dezvăluit primele ilustrații ale mașinii și, într-adevăr, aceasta seamănă foarte mult cu modelul Bugatti Chiron, scrie L`Argus.
Dreame Cars indică faptul că designul mașinilor sale va fi „ghidat de inteligența artificială”. Acest lucru poate prevesti procese inovatoare capabile să asiste eficient designerii și inginerii dar nu numai. Este foarte probabil ca, dacă i se cere unei IA generative destinate publicului larg să deseneze cea mai rapidă mașină din lume, aceasta să recreeze aproape în totalitate modelul Bugatti Chiron, cunoscut pentru recordurile sale, care depășește 490 km/h în versiunea sa prototip Super Sport 300+.
Era de așteptat acest tip de utilizare a IA în momentul anunțului făcut de Dreame? Avocații de la Bugatti probabil că deja își pregătesc dosarele.
Habitaclul modelului Dreame, de asemenea ilustrat, nu are însă nimic în comun cu cel al supercarului francez. Scaunele instalate jos, volanul cu două suprafețe plane și consola centrală înaltă conferă un aspect sportiv unui interior minimalist și high-tech, care amintește de alte modele chinezești ale momentului. Butoanele sunt absente, un ecran central mare reunește tabloul de bord și sistemul de infotainment, iar între cele două scaune se află butoane capacitive.
Fabricat în Germania
Ambițiile Dreame nu sunt fără a aminti de cele ale Dyson, care nu s-au concretizat niciodată. În anii 2010, specialistul britanic în aspiratoare a înființat o divizie auto și intenționa să lanseze un SUV electric. Deși proiectul era într-un stadiu avansat, acesta a fost abandonat în cele din urmă în 2019 din cauza lipsei unui model economic viabil.
Va avea Dreame mai mult succes? Noul actor asiatic afirmă că utilizează tehnologiile proprii pentru a-și proiecta mașina electrică. Compania deține 3.155 de brevete până în prezent și a depus alte tot atâtea în așteptarea validării. Cockpituri inteligente și conducere autonomă sunt la ordinea zilei. Filiala sa auto are în prezent o mie de angajați.
Dreame dorește să-și producă mașina în Germania și intenționează să înființeze o fabrică în Brandenburg, nu departe de Gigafactory Tesla. Mașina ar trebui să fie prezentată la CES 2026 în Las Vegas, începând cu luna ianuarie a anului viitor.
sursă: activenews.ro