Pasagerii turbulenți și aviația

Postat de pe 10 ianuarie 2025

de Cezar Osiceanu

Doua incidente întâmplate la bordul companiilor RYANAIR și Aeroflot – ultimul petrecut în cel mai negru Crăciun al Aviației civile, cu pasageri turbulenți au readus în atenție acest subiect devenit din ce în ce mai des întâlnit.
În general cauzele acestui tip de comportament se regăsesc în consumul de alcool și substanțe interzise sau probleme de natură medicală (afecțiuni psihiatrice, tulburări comportamentale etc)
Astfel, în 28 decembrie 2024 un pasager rus bine “afumat” aflat la bordul unui avion Boeing 777 al companiei ruse Aeroflot care decolase de la Dubai spre Moscova, a început să aibe un comportament verbal și fizic din ce în ce mai violent față de echipajul de cabină și pasagerii de lângă el. Pasagerul devenind din ce în ce mai agresiv și refuzând să coopereze cu echipajul de cabină, s-a luat măsura restrângerii posibilităților lui de mișcare și echipajul de cabină împreună cu câțiva pasageri l-au imobilizat aplicându-se brățările de plastic și câteva centuri de siguranță.
În loc să se liniștească pasagerul a devenit și mai violent încercând să spargă geamurile hublourile laterale ale avionului astfel încât piloții au fost obligați să aplice procedurile prevăzute in astfel de cazuri și au aterizat de urgență pe aeroportul din Baku, Azerbaidjan
RYANAIR a anunțat acum două zile faptul ca a cerut instanței plata de către un pasager turbulent aflat pe cursa Dublin – Lanzarote, și care a provocat aterizarea de urgență pe aeroportul din Porto ca urmare a comportamentului său. Suma solicitată la plată este de 15.000 lire sterline și reprezintă o premieră în activitatea companiei irlandeze care a anunțat implementarea unor noi politici de reducere a cazurilor de pasageri turbulenți la bordul avioanelor sale.
În cazul în care veți întâlni astfel de situații pe timpul zborului dumneavoastră recomandările noastre sunt următoarele

  1. Evitarea escaladării situației prin implicarea dumneavoastră directa și nesolicitate de către echipajul de cabină
  2. Folosirea butonului de apelare a însoțitorilor de bord cărora le puteți comunica pe un ton calm situația sesizată de dumneavoastră ( consum excesiv de alcool, comportament violent fizic și verbal, etc)
  3. În cazul în care vi se solicită să vă mutați pe alte locuri în avion pentru eliberarea zonei pasagerului turbulent confirmați-vă și încercați să nu comentați sau să vă manifestați nemulțumirea pentru a nu crește gradul de pericol a situației
  4. Dacă echipajul de cabină va solicita să participați la acțiunea de imobilizare a pasagerului turbulent puteți accepta sau refuza
  5. Vă reamintim ca există pe anumite curse personal de însoțire specializat cu rol de creștere a siguranței zborului și în cazul intervenției lor, dumneavoastră nu trebuie să îi împiedicați în niciun fel. Există riscul ca în astfel de situații în care în mod voluntar și nesolicitat ați încerca să interveniți să fiți accidentat sau chiar mai rău considerat ostil.

Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background