Geoana, NATO, și Taromul

Postat de pe 5 aprilie 2024

Cursa RO 374 Bruxelles Otopeni operata cu un avion Boeing 737-800 înmatriculat YR-BGL a trebuit să întrerupă decolarea până în viteza de luare a deciziei denumită V1 ca urmare a unui zgomot puternic auzit de către piloți în cabina, zgomot urmat de aprinderea unor semnalizari de avarie pe circuitele electrice și de un puternic miros de ebonita arsă
La manșele avionului se aflau doi piloți comandanți cu mare experiență de zbor și pe tipul de avion care au acționat conform procedurilor obligatorii în astfel de cazuri. Decizia de întrerupere a decolării a fost luată în timp util și a fost urmată de cea de revenire la poziția de parcare
După inspecția tehnică obligatorie aeronava nu a mai putut continua zborul și pasagerii au fost rerutați sau cazați la hotel.
La bord se aflau printre alții Mircea Geoana și alți oficiali români
În cursul acestei zile o echipa tehnică se va deplasa la fața locului în vederea efectuării reparației
Se estimează ca avionul va decola înapoi către Otopeni în jurul orelor 16.00
Din păcate situația tehnică a avioanelor de la Tarom este din ce în ce mai critică deoarece în ultimele 2 săptămâni de zile 4 din cele 6 avioane ATR 72 au fost oprite de la zbor din motive tehnice, 3 din cele 4 avioane Airbus 318 sunt oprite la sol de peste doi ani de zile, un Boeing 737-700 YR-BGG este oprit la sol de peste 4 luni de zile
Ieri controlul SAFA de siguranță a zborului efectuat la Paris a semnalat 3 probleme tehnice la avionul Boeing 737-700 YR-BGF căruia i s-a stricat și motorul de condiționare la sol cu aceeași ocazie
Problemele tehnice nejustificate teoretic sunt completate de migrația în masă a personalului tehnic cu înaltă calificare către companii din străinătate. Tehnicii români de sol autorizati sunt ofertați de exemplu de către KLM cu un câștig de 63 euro pe oră în timp ce la Tarom el câștigă în jurul a 7-8 mii Ron pe lună
Decizia de scoatere din componența Tarom a Direcției Tehnice și introducerea ei într-o altă companie cu acționariat necunoscut și tristele experiențe din trecutul apropiat cu acest gen de măsuri conduc la ideea unei falimentări intenționate a companiei care se zbate pentru supraviețuire
S-a ales praful iar de proiectul de restructurare al Tarom făcut de PW&C și de estimările de preluare a 20% din pasagerii BLUEAIR-ului falimentar
PW&C estima intrarea pe profit în 2025 prin taxarea suplimentară a bagajelor călătorilor, închiderea de rute tradiționale și concedierea personalului de zbor și așa prost plătit și insuficient arată cum se aruncă banii pe fereastră pentru “specialiști” fără autorizare și cunoștințe în aviație
Aviația nu este o afacere standard din păcate și de aceea nimeni nu înțelege asta din rândul decidenților de azi


Opiniile cititorului

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate *


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.


Melodia actuala

Titlu

Artist

Background